Det är sommar!

Det är en helt fantastisk dag här i Luleå. Solen värmer och det är+24 grader ute. Idag har vi tagit tag i vår trädgård..den är vildvuxen och osymetrisk och full av skumma växter och buskar som växer in i varandra. Det kommer att ta lite tid att få ordning här kan jag säga. Många av våra grannar är väldigt trädgårds intresserade och har fantastiska prunkande trädgårdar med allehanda olika buskar , träd och blomster. Jag skulle gärna men det är inte min stil att krypa runt i rabatter och rensa ogräs ..mm Jag har inte tid. Jag tänkte att vi ska ha en funktionell narurell gård med fina perenner och något så när formade buskar. Tomten får inte vara kal och tom den ska absolut vara  myllrig och kryllig hellre mer än mindre...men det måste få växa fritt och inte kräva för mycket jobb:) Det blir nästa sommars project. Nu ska jag ställa mig vid spisen och fixa en underbaren korvstroganoff....vissa i familjen är väldigt förtjusta i KÖRV:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0