Äntligen!

Dagen började inte alls bra. Jag hade ställt klockan på 05:30 men kände inte var riktigt redo för uppstigning så jag bad mannen ställa om klockan till 06:00...sköönt tänkte jag och somnade genast om, kl 06:45 vaknade jag med ett ryck, ingen klocka hade ringt och jag skulle börja jobba en kvart senare.. Fy vad hemskt! Jag kastade på mig jeansen och en tee hoppade i gympadojjorna samtidigt som jag tvättade ansiktet och borstade tänderna...vilken mardröm. Jag tål verkligen inte stress..adrenalinet flödade och jag var alldeles rödbrusig och uppeldad då jag anlände på mitt jobb fem sekunder i sju lagom till morgon rapporten. Det gick vägen jag hann men nu ligger jag här i post traumatiskt stress syndrom och känner på efterdyningarna...totaly finito! Fy vilken morgon. Ikväll orkar jag verkligen inte göra annat än mysa med familjen. fernanda är uppfixad till max och ska på partaj..denna sönderstressade moder skulle också behöva både partaj och galej...men det finns en tid för vila och en tid för galejj och nu är det vila som gäller och imorgon är en annan dag. Klockan 20:00 ska vi åka på sus med Fille som får behandling tom söndag, antibiotika och omläggning. Det läker men är fortfarande ett öppet hål  som måste läka igen och det tar lite tid. Nu måste jag verkligen skärpa mig och ta itu med disken som ligger och stirrar på mig efter Filles sus besk ska jag nog öppna en flaska rött och dricka ett glas eller två, kan nog göra gott. Kanske spela poker med grabbsen eller titta film, vi får se vad det blir. Nu ska jag göra eld i spisen sen till disken..Ha en fin kväll:))


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0