Gråblöt söndag.

Ligger i sammtssoffan i vardagsrummet i långfillingar , linne och yllesockar och en kopp yogi. I kaminen sprakar en eld . Jag och wilhelm har eldat som galningar så det är riktigt mysvarmt och skönt. Ute blåser det kalla höstvindar och himlen är tung och deppgrå. Jag har tränat ett pass på gymmet i morse, kändes bra efter de lade jag mig på grillning i solariet, detta hör till ovanlighetn men jag kände att jag ville slappna av ivärmen en liten stund.
Igår åkte vi upp till Päivi och Rogga på kvällen tillsammans med Paulo och Mariana, riktigt trevligt som vanligt . Vi kom hem vid tio tiden då dök Stigge och Kristina förbi och Paulo och Mariana så vi satt och snackade  till rätt sent sippade på diverse goda drycker:) .
Usch vad detta tunga gråväder är tröttande....Höstmörkret kan vara my men det grå tunga med bitande kalla vindar går bort direkt!
Talade med Syrran i Telefonen och hon upplyste mig om att det var vitt på marken i Gällka:). Vitt på marken är bra så länge det vita inte är blött.
Torra ,klara, bitande kalla,bländvita vinterdagar är underbara men det dröjjer länge innan vi i Luleå lär få uppleva detta, vintern är rätt segstartad här, tyvärr.
Ser att veden tagit slut ska gå och bära in ett lass och fortsätta mys elda. Ha det toppen , Tjingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0