En upprepning värd att upprepa.

Jag ska samla alla dina likgiltigheter:
till den sista -allra minsta.
Jag ska tänka att jag inte ska tänka på dig.
Hela tiden ska jag tänka på det.


Jag ska inte fråga: är det avsikt eller slump
som spärrar vägen mellan våra liv.
Jag ska vänta för att säga :Jag ska inte vänta.
Hela tiden skall jag vänta på det.

Jag ska förhärda mitt hjärta
mot tillfälliga stunder av ömhet.
Jag ska hoppas att jag aldrig mer ska hoppas på något,


och inte längre räkna regndropparna som i blindo immar
för höstens fönster: när jag tänker att jag inte tänker på dig.
när jag hela tiden tänker på det.


                                             Vicma Belsevica. 1931.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0