Morgonen

Pigg som en lärka steg jag upp klockan 6:00 kokade kaffe och läste NSD. Idag är jag ledig Jag och kompis Kristina ska promenera in till stan  ta ett fika och kolla runt . det behövs dammtorkas och dammsugas här hemma men det är inte det primära en soligdag som denna. det gör jag då solen gått ner bakom trädtopparna.
Fernanda ligger hemma i sin säng och nyser hon har blivit rejält förkyld  så hon är hemma från plugget även idag trist men nödvändigt.
Funderar vad vi ska hitta på till påsk kanske åker vi till Gällivare? Saknar mina nära kära underbara som bor där uppe . Gällivare saknar jag inte det minsta som det är nu. Innan vi flyttade till Luleå höll på att bli tokig kände mig instängd och isolerad . Hade faktist hört att alla Lulebor är dryga och har 08 komplex och hur kan ni flytta dit? Min upplevelse är helt tvärt om att många Gällivare bor har 08 komplex och att stället är så litet så att det byggs upp en lite töntig och läskig " vi är lite för mer än andra hirarki" ....Och byter grannen bil så byter jag till värre och jag låtsas ha pengar och glider runt fast jag egentligen har kronofogden i häcken  .Här i Luleå upplever jag att människor är så mycket coolare och mycket mindre så. Givetvis är inte hela gällka så finns  jätte mycket som jag uppskattar där och Luleå är ju också förhållandevis ingen jätte metropol men det är mysigt och har ju ändå lite mer att erbjuda. Vem vet vad jag tycker om några år
människor förändras och så även jag.....tjing!

Kommentarer
Postat av: Cajsa

Nog är det lite så som du säger Ulli!!!

Jag kan periodvis känna mig ohyggligt trött och less på Gällka, men andra stunder känns de helt OK.

Jag hade nog kunnat mova härifrån ty jag har ju kvar stugan i fjälls att åka till när värsta lappsjukan sätter in :-)

2009-03-28 @ 13:33:52
Postat av: ulli

Det är skönt att någon trivs och vill bo kvar i gällka men man ska inte vara rädd att röra på sig om det känns att man skulle vilja det innerst inne. Lätt hänt att man blir kvar av ren lättja. Det kan vara värt att prova på.

2009-03-29 @ 11:03:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0