vaken

klockan är halv sju. Sitter med min kaffe kopp och har precis läst gårdagens aftonblad. Nattsömnen blev lite kort. Jag och Mange var pratglada alldeles för länge. Magnus är ju alltid väldigt prat glad, med mig alltså! Förutom när han är sur då kan han vara tyst väldigt länge. Igår hade jag också en massa att säga. Ibland fullkomligen bubblar det saker ur en, det flödar och vill aldrig ta slut. Men jag kan också känna mig j...... trött på att snacka ibland. Helt enkelt känna ett behov av att hålla käften!! Det kan vara skönt. att i nte babbla ur sig allt man tänker hela tiden. Utan låta det ligga kvar i huvudet och vila och mogna.. Sen är det ju så att även om jag vilar i tankar en dag så är det ju ändå inte tyst i huset . Det finns ju fyra pratglada individer till som behöver släppa ut och inte har en tanke på att låta saker vila och mogna. Tystnaden är verkligen en lyxvara hemma hos oss....... Nu har jag druckit min kopp kaffe under ljuvlig tystnad . Ska klä mig och dra ...Tjing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0