Mat och poesi

Tjooho vi har varit och handlat mat på storheden . Jag sprang in på Myrorna en sväng också och hittade till min förtjusning två flärriga poesi böcker! gud vad glad jag blev. Anna Achmatova och så en fet  Samlade  svenska dikter.
Massa gott och blandat.  Massa härliga gamla dikter jag inte läst på 100 år. När jag var 16, 17 år slukade jag all poesi
jag kom över. Minnen väcktes till liv då jag läste Gustav Frödings Änglakärlek:

Dig, som biter,
dig, som sargar,
dig, som sliter
mig i trasor,
dig som slår
mig i sår,
dig ,som gett  av
tackamhet
slag och bett av
tigrar, vargar, som bet,
mitt bland fasor,
bett och slag
älskar jag.



Nu ska jag gå och laga en god middag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0