Väderdepp är inte okej.

Det har  varit vacker dag idag sun`s been shining och jag med. Det är märkligt att jag är så väder kännslig. Jag är jävligt less på att vara på detta sättet-
Då sola skiner , skiner jag. När det är mulet, lite lagom glad. När regnet faller, faller jag. Grå väder, vill jag dö!...nä inte riktigt så då...men det höjjer och sänker tydligt mitt status och det tycker ag är gräsligt och oacceptabelt.
Jag tänker inte vid 40 års ålder fladdra runt i sinnesstämningar pågrund av väder det ska behövas mer avgörande saker än väder för att få mig  t.e.x ur balans. Jag ska försöka tänka på det nästa gång jag går in i nån trist väderleks deppression. Jag tänker vägra! Vädret växlar ju snabbt här vid kusten ska jag hålla på att växlahumör med vädret med året runt blir det  ju väldigt kaotiskt..... eller hur?

Just nu sitter vi här i köksbordet och kvällsfikar jag har varit och tränat det var skönt men mycket folk. Imorgon blir det utbildningsdag för mig på jobbet kl 8:00-16:00 käns spännande.
Min Magnus gör sin praktik på Stadsvikens vårdcentral och verkar trivas.  Men snart är det helg och ledigt och vi drar till Gällka för lite sportigt lov.... Nu ska jag tända nang champa och plocka fram spiken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0