Sovmorgon!

Magnus  har åkt iväg på sin massage utbildning jag ligger och drar mig här i sängen med en kopp kaffe. Jag har inte sovit särskilt bra eller man kan säga att jag kunde inte somna förrän Blomman Fernanda var i tryggt förvar i hemmet och hon kom hem klockan halv tre. Kvällen hade vartit jätte bra, dom hade haft kul och det är ju toppen bra för kul måste man få ha och disco och dansa. Själv var man ju fullfjädrad "discodancer" vid ca fem och ett halvt års ålder, låter kanske avancerat men så var det. Jag började min dans karriär på dans golven i  Huukis bygdegård, Huuki är en liten by i tårnedalen vid gränsen till Finland. Där dansade jag avancerade danser, inte då kanske disco men tango, vals, humpa..mm. Jag tog det på allvar och lärde mig avancerade turer och steg. Man kan lätt påstå att jag älskade känskan av ett stearin vaxat dansgolv och hur mina finskor gled över det hala golvet. Jag hade en danspartner som hette Carina hon var lika dans frälst som jag  och vi tränade intensivt. Idag dansar jag inte så jätte ofta. Men det händer att jag och Mange släpper lös både hemma och ute på krogen Fernanda har verkligen ärvt mina gener och är en hejjare på att dansa, Så, jag unnar henne dansen det är allt annat  runt omkring detta dansande som skrämmer.  Nu  ska jag fylla på i kaffe muggen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0