Söndags seg!

Som vanligt händer inte så mycket på söndag, vi har såsat och seegat. Jag har i och för sig varit på gymmet och tränat. Och jag har laga en underbar lasagne, vi åt mycket allihop kan jag säga. Nu ligger jag och mange här i sovrummet och känner oss smällmätta och ännu segare jag tror vi ska vila lite igen. fille och ville har gått till kompisar och Fernanda kommer hem sent med tåget från Gällka, lade in några färska söndags segar bilder....tjingeling!!!

Och så lägger jag in en lagom läskig söndags dikt av Per lagerqvist,

Min ångest är en risig skog.
där blodiga fåglar skrika.

Rikare ödemark finnes nog.
men det kvttar mig nu lika.

jag sitter ned under tomma träd
och lyssnar på dom hesa skriken.

Jag ligger snart under torra träd.
och ruttnar bland fågelliken.


Visst är den härligt läskigt skön, jag älskade den när jag var 14 år och jag gillar den nu!!..hehe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0