Kväll!

Tiden är väldigt dyrbar och räcker sällan till. jag har jobbat förmiddag idag  och vi hade planerat att gå till stig och Kristina och gratta Stig för han fyller år, men inte! magnus har fått på backning på nån rapport gällande kol patienter som skall vara klar snarast! Så han sitter alltså fast i sin plugga tills han svimmar igen, hela kvällen alltså .  Thats life! Vi får fira Stig nån annan dag.Jag hatar känslan av att jag stjäl min egen tid, men så är det. Så fort jag gör annat än skurar, tvättar , lagar mat etc. känns det som att jag stulit tid. men jag gör det ändå hela tiden. lämnar, disk, tvätt, dammråttor, Iggar dom  totalt och lägger mig på spikmattan tex eller åker och tränar, fikar eller ritar tekningar med Wihelm. För livet måste ju vara mer än städ, disk och sånt,! annars orkar inte jag. jag har faktist blivit  rätt bekväm. En sak som dock är jobbig är att jag i grunden blir stressad då det inte är städat hemma. Jag har kommit på att min psykiska hälsa och status skulle må bra av att ha städhjälp, livet skulle bli mer relaxat. mer mys, spikmatta, lek med kidsen, träningar. lyckligare helt enkelt. Nu ska jag gå och plocka in i diskmaskinen. Ha de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0