God morning!

Det är bara -1,9grader ute iag men det är massor med snö! Härligt bara graderna också kryper ned mot ca-10
så det känns som vinter och så snön får ligga kvar. Vi ska köpa ny slalom utrustning åt filip i veckan han har vuxit up sin.
och Ville har precis vuxit in i filips snowbord utrustning, toppen. Wille vill bara åka snowboard. Han är ju en hejjare på skatebord så han har nog talang för brädor. Fille vill ha  nya twintips heter det . Ja alltid drar pengarna nånstans . Men jag är glad att killarna är intresserade. Men backarna här är ju nadas jämfört med Dundret. I love Dundret. Till våren ska i åka skidor där hela familjen. Vi hade årskort 2 sista åren vi bodde där och det var så härligt.  Julen har vi bestämt att vi firar i gällivare  barnen fick bestämma detta och jag tycker också det ska bli trevligt. Då ska jag försöka träffa alla  mina fina vänner där som jag nästan aldrig annars hinner träffa för det alltid är så stressigt då vi hälsar på där uppe i Gällivare.Till helgen är det 1.a advent gud så mysigt jag måste plocka fram pyntet och plocka bort annat. Jag älskar jul pynt, så mysigt är det. Jag jobbar helgen men julpynta ska vi på redan på lördag. Jag ska köpa hem glögg.mm. Julen är ju en fantastisk tid, men mange börjar redan oroa sig- vem ska va tomte?? det blir väl jag i år? jag skymtar oro i blicken och säger:
Lägg av. -jag kan vara Tomte. Jag älskar att vara tomte! vi får väl se kanske beställer vi en proffstomte. Jag är ju ganska  liten & smal och måste stoppas ganska mycket för att ge tomte feeling. På advendskalendern i stan ska vi då gå det  är så stämningsfullt, killarna gillar det och vi med. nu ska jag bada jag ska jobb sen... ha det härligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0